Emilio Gutierrez
Diplomirao na Odsjeku za suvremeni ples u Kazališnom institutu u Barceloni. Dobitnik brojnih nagrada za koreografiju u Španjolskoj i inozemstvu. 1998. osniva vlastitu kompaniju "Projecte Gallina", čiji je ujedno i koreograf. Njegovu posljednju predstavu "Ispod kože" (Sota pell) naša publika je imala priliku vidjeti na I Festivalu plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat prošle godine.

E. Gutierrez
Igra slučajnosti, posljedica brzine ili sporosti, mogućnosti izlaza. Poetika se gradi na osnovi pogleda, ponekad se gubi u strašnoj samoći, mjeri napetost situacije izazvanu gustoćom jedne riječi. Drhti i stiže u jednu sobu gdje je sve moguće... nitko nikog ne poznaje i svi se promatraju bez propuštanja bilo kojeg pokreta... sve do najsitnijeg ili na prvi pogled beznačajnog... tako opisuje krajolik svojih stanovnika. Možda netko započne jedan beskrajan pad bez stanke i cilja, bez nekog da ga zaustavi... možda netko traži po džepovima drugih, tajne riječi.

Premijera koju ćemo pamtiti godinama
...urnebesni višeminutni aplauz publike po završetku jednosatne "Žurbe duše", pet izlazaka na scenu, prepuno gledalište, jedan aplauz na otvorenoj sceni, smijehom popraćeni humorni segmenti predstave... tek su neke natuknice kojima se ispunjava kroničarska dužnost s predstave "Žurba duše". Kad Zagrebački plesni ansambl najavi premijeru, taj se naslov pamti godinama, a tako je bilo i u proteklih nekoliko sezona.
Republika, Dubravka Lampalov

Uspješna interpretacija "igre slučajnosti"
Ovogodišnja uspješnica,premijera plesne predstave "Žurba duše", je projekt ostvaren u suradnji s mladim, no priznatim i nagrađivanim španjolskim koreografom Emiliom Gutierrezom.
"Žurba duše" je "igra slučajnosti", nepredvidljivih susreta sedam plesača u fizički otvorenom prostoru, no zamišljenom prostoru sobe o čije se zidove odbijaju misli i nakane koje uvjetuju kontakte sudionika.

Snošljiv, skladan ili pomirljiv prostor sudionika može postati preuzak za njihove misli i htijenja, a suglasje odnosa pretvoriti se u borbenu arenu gdje spoticanja i podmetanja uvjetuju nove regule. Sinusoida dragosti i boli, samoće i zgusnute prenapućenosti s lakoćom je preoblikovana u pokret: Mirnoća i gotovo odsutnost radnje primoravaju na zamjećivanje i naizgled "najbeznačajnije" kretnje pogledom, šakom ili udahom. Prostor scene čini se poput fluida...
Jutarnji list, Sanja Hrgetić

Duhovita minijatura
Asocijativne slike u drugom dijelu predstave poprimaju obilježja naracije. Plesne minijature tendiraju postati pričom. A ta priča govori mnogo o ksenofobičnosti i agresiji kao njezinu rezultatu, jer se "Žurba duše" od asocijativnih nakupina plesom protumačenih emozivnih stanja pretvara u pripovijedanje o osobnom postignuću u očima drugih.

...Preoblika pripovijedanja kojem je osnovno i jedino sredstvo plesni pokret pomognut glazbom, iznimno je čista i jasna.
Melankolija, tuga, zasićenost stresom, kao i defetizam zbog nemogućnosti ostvarivanja kontakta na pravoj razini, koji prevladavaju u predstavi, dovedeni su u ravnotežu iznimno duhovitom scenom grupe u kojoj je svaki član jednako zbunjen, nespretan i nesiguran u to kako se treba ponašati.
Slobodna Dalmacija, Lidija Zozoli