INTERFACE u koreografiji Snježane Abramović Milković prigodom 40. obljetnice rada ansambla
Koncept i Koreografija: Snježana Abramović Milković
Izvedba: Zrinka Lukčec, Sara Barbieri, Darija Doždor, Petra Chelfi, Aleksandra Mišić, Martina Nevistić, Ognjen Vučinić, Elvis Hođić
Dramaturgija: Saša Božić
Asistent koreografa: Ognjen Vučinić
Scenografija: Iva Matija Bitanga
Kostimografija: Emina Tataragić
Dizajn svjetla: Aleksandar Čavlek
Premijera: 14. rujna 2010. u ZeKaeM-u, dvorana Istra, 20:00 h
reprizne izvedbe: 15. i 16. rujna
O projektu:
Interface za polazišnu točku istraživanja uzima odnos virtualnog i realnog u našem iskustvu suvremenosti. Činjenica je da je granica našeg iskustva virtualnog i realnog sve poroznija, a iskustvo realnosti vrlo lako može postati ultimativnom iluzijom. Interface preuzima svjetove kompjuterskih igara, njihov grafizam i funkcije, baveći se načinom na koji iskustvo virtualnog afirmira nove potencijale razmišljanja o našim identitetima: poželjnim, fetišističkim, lažnim; mnoštvu identiteta kojima smo naseljeni. Ako slijedimo misao Gillesa Deleuzea virtualno ne treba suprotstavljati realnom, već aktualnom, dok je realno suprotstavljeno mogućem. U tom smislu Interface propituje što iskustvo virtualnog donosi plesu, prvenstveno senzornom, perceptivnom kazališnom činu.
Koreografkinja organizira plesni materijal kao niz naoko nepovezanih susreta, koincidencija i interakcija u beskonačnoj struji prolaza. No, te interakcije slučajno ili ne formiraju događaje u našim životima. Dramaturgija komada počiva na ideji da percepcija svakodnevnog biva virtualziranom u našem unutrašnjem iskustvu, potrebi da stvaramo male narative nebi li pobjegli od kaotičnosti isvakodnevice. Plesni materijal kreiran je preuzimanjem i stilizacijom načina kretanja likova iz kompjuterskih igara. Na taj način, plesači oblikuju nove tjelesne identitete, iako u konačnici ne slijede razvoj tih likova.
Interface je četvrta koreografija Snježane Abramović Mlković, velika ansambl predstava za 8 plesača. I ovaj puta, gledatelj je pozvan da uđe u visoko teatralizirani, stilski pročišćen plesni jezik, koji pored intelektualnog angažmana nudi i vrhunsku virtuoznost jedne od najpriznatijih plesnih kompanija u regiji.
Saša Božić
Porijeklo zvukova u predstavi „Interface“ seže od vinilnog šuma i pucketanja, antiknog generatora zvuka i neshvaćenih mikro simfonija, do raznih terenskih snimki iz vlastite arhive (Sven Jakir: dekodirani glas) i ponešto tuđih (Mario Rizzi: “Vukovar Soundscapes”). Eksterni materijali uključuju jazz standard “These foolish things” u interpretaciji Billie Holiday i Vivaldijevo “Proljeće” , te kratki fragment zajedničkog neobjavljenog „sessiona“ snimljenog sa gitaristom Draganom Pajićem Pajom u klubu Mama, u koji sam naknadno intervenirao sa perkusijama.
Višeslav Labosh
umjetničko vodstvo i produkcija: Snježana Abramović Milković
izvršni produkcija: Mirna Čubranić
asistentica izvršne producentice: Petra Glad
odnosi s javnošću: Kristina Krtanjek
organizacija: Andreja Široki
fotografija: Jasenko Rasol
dizajn plakata i knjižice: Studio Cuculić
Projekt je financijski podržan od strane Gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i sport grada Zagreba i Ministarstva kuture Republike Hrvatske
Sponzori: